SERVEIS DE L'AFA
Serveis gestionats per l'AFA i la seva normativa
L’AFA ofereix o gestiona diferents serveis, des de la franja de migdia fins a les extraescolars. Podeu consultar aquí les normes administratives aprovades per garantir el bon funcionament dels serveis i l’estabilitat de l’equip d’acompanyants, tant les condicions generals dels serveis de l’AFA com les condicions particulars de cada servei.
Donar d’alta el vostre infant a qualsevol d’aquests serveis implica l’acceptació i el compliment d’aquesta normativa i les seves condicions.
CONDICIONS GENERALS DELS SERVEIS OFERTS PER L’AFA
1. COMPROMÍS DE PERMANÈNCIA
En donar d’alta l’infant a un servei com a usuari fix, la família assumeix explícitament un compromís de permanència de diferent durada segons el servei:
- Quota de l’AFA: cobrament i compromís de permanència anual.
- Extraescolars: compromís de permanència trimestral, i cobrament mensual o trimestral segons les condicions de cada activitat.
2. INSCRIPCIÓ AL SERVEI
Consulteu les condicions d’inscripció a les condicions particulars de cada servei.
3. BAIXA DEL SERVEI
L’AFA no gestiona actualment cap servei. Per donar-se de baixa d’una activitat extraescolar, s’haurà d’avisar per escrit a la comissió d’extraescolars.
4. DEVOLUCIONS, DESPESES I RECÀRRECS
En tant existeix un compromís de permanència, en cas de donar-se de baixa abans de finalitzar el període en curs no es retornará cap import corresponent a la quota de l’associació.
Cada rebut retornat tindrà un recàrrec de 5€ per penalització de l’entitat bancària. En aquest cas, es contactarà amb la família per tornar a passar el rebut. Si el rebut segueix sense fer-se efectiu, es tornarà a aplicar el recàrrec i a contactar amb la família. Si es torna a fer una devolució del rebut per tercera vegada, l’infant serà donat de baixa automàticament.
Les despeses de gestió i les comissions bancàries per a famílies NO associades a l’AFA són de 3€ per operació.
CONDICIONS PARTICULARS DE CADA SERVEI
- EXTRAESCOLARS
- CANGURATGE
- FAMÍLIES ACOMPANYANTS
La comissió d’extraescolars de l’AFA organitza les activitats extraescolars per a la comunitat educativa. Per tal de garantir un bon funcionament, s’han aprovat les següents normes administratives generals.
Aquesta normativa pot patir modificacions puntuals segons el tipus i condicions de l’activitat, consulteu la normativa específica de cada curs.
1. CONDICIONS GENERALS
Els horaris, calendari, oferta i quotes es detallaran al principi de cada trimestre a través dels canals de comunicació de l’AFA.
Les activitats s’iniciaran en cas que hi hagi una demanda suficient en cadascun dels trimestres i s’omplin els grups. Una vegada rebudes totes les sol·licituds s’informarà de si finalment s’obre l’activitat sol·licitada.
Les Activitats en Família seran obertes a infants de fora de l’escola. Els infants de l’escola tindran prioritat per fer les activitats, sempre i quan la inscripció es faci en temps i forma.
Acompanyament als infants:
- Només podrà haver-hi una persona acompanyant per infant.
- Els infants de primària podran fer l’activitat sense persona acompanyant, un cop estiguin adaptats, i no caldrà romandre al recinte escolar esperant.
- En cas de venir amb un germà o germana menor que encara no cursi P3:-
- Si l’infant és un nadó i està als braços de la persona acompanyant tota l’estona, no pagarà res.
- Si l’infant petit es desplaça per l’espai durant l’activitat, caldrà pagar una quota per aquest infant que es detallarà a l’inici de cada període amb la resta de informació de les activitats i computarà com a mig alumne. En aquest cas, l’educador/a de l’activitat no actuarà directament amb aquest infant i la persona responsable serà l’acompanyant, que l’haurà d’atendre en tot moment.
Cada trimestre, fora de l’horari de l’activitat, es valorarà fer una sessió per a les persones acompanyants dirigida per l’educador/a per tal d’avaluar els processos de la família/infant i l’evolució de l’activitat.
En el cas de baixes justificades per part d’algun dels educadors/es es buscarà una persona substituta per a aquella sessió. En el cas de baixes no justificades o sense una antelació pertinent la sessió es recuperarà en una altra data.
S’haurà d’arribar a la sala 10 minuts abans del començament de les activitats, tenint en compte que la porta d’accés es tanca a les 16:30h.
L’espai en el qual finalment es realitzarà l’activitat es confirmarà juntament amb l’activació del grup al finalitzar el període d’inscripcions a través de missatge electrònic.
Per a la realització de les activitats caldrà portar roba adient.
2. COMPROMÍS DE PERMANÈNCIA
En donar d’alta l’infant a una activitat, la família assumeix explícitament un compromís trimestral.
3. INSCRIPCIÓ I ASSIGNACIÓ DE PLACES I BAIXA
A final de curs s’obrirà el període de preinscripció de les activitats per al curs següent. En cas que hi hagi més sol·licituds que places, es procedirà a fer un sorteig i es comunicarà a les famílies si han obtingut la plaça o, en cas contrari, han de romandre a la llista d’espera. En el moment que hi hagi una baixa, la plaça s’atorgarà a la primera família de la llista d’espera. Si aquesta no hi està interessada, s’oferirà a la següent de la llista i així consecutivament fins que s’ompli.
Per poder gaudir de les activitats, caldrà omplir el formulari d’inscripció corresponent (pot ser de l’AFA o extern) juntament amb la documentació sol·licitada, si escau.
Per a més informació, consulteu els canals de comunicació de l’AFA o pregunteu a la vostra persona representant d’ambient.
Depenent de l’activitat, es podrà deixar la mateixa o valorar un canvi (si queden places vacants) en acabar cada trimestre. S’informarà les famílies sobre els terminis i procediment per comunicar la baixa. En cas de no rebre cap notificació expressa, s’entendrà que es continua amb l’activitat el període següent.
4. IMPORT I CONDICIONS DE COBRAMENT
L’import es carregarà al compte bancari indicat en sengles rebuts al principi de cada trimestre. La data s’informarà a totes les famílies inscrites a l’activitat.
Es contempla el pagament fraccionat per a casos especials. Aquest supòsit serà valorat per la tresoreria de l’AFA i la comissió d’extraescolars. En el cas de pagament fraccionat, s’emetran dos rebuts del 50% del valor de l’activitat: un en la data d’emissió general de rebuts per a l’activitat i període corresponents, i l’altre un mes més tard. Els costos d’emissió del segon rebut correran a càrrec de la família sol·licitant.
5. DEVOLUCIONS, DESPESES I RECÀRRECS
En tant existeix un compromís de permanència, en cas de donar-se de baixa abans de finalitzar el trimestre en curs no es retornará cap import.
Cada rebut retornat tindrà un recàrrec de 5€ per penalització de l’entitat bancària. En aquest cas, es contactarà amb la família per tornar a passar el rebut. Si el rebut segueix sense fer-se efectiu, es tornarà a aplicar el recàrrec i a contactar amb la família. Si es torna a fer una devolució del rebut per tercera vegada, l’infant serà donat de baixa automàticament del servei.
L’AFA assumeix el cost de les despeses de gestió i les comissions bancàries només per a les famílies associades. Per a famílies no associades, el cost és de 3€ per operació en cas d’usuaris fixos, i de 0,30€ per cada tiquet esporàdic.
Durant algunes activitats organizades per l’AFA (assemblees, xerrades, etc.) o l’escola (entrega d’informes…), l’AFA ofereix un servei de canguratge per als infants d’aquelles famílies que ho necessitin per poder atendre l’activitat.
1. CONDICIONS GENERALS
Només poden fer ús del servei els infants escolaritzats al propi centre o, si són de fora, els infants de 6 anys o més.
Per reservar plaça, cal apuntar-se a la llista que hi haurà consergeria o bé omplir el formulari.
La llista es tancarà dos dies (lectius) abans del dia del servei, a les 18:00h. El termini per omplir el formulari és el mateix. El nombre d’acompanyants es calcula en funció del nombre d’infants apuntats, per això, si algun infant no figura a la llista, no se’n garanteix l’acollida.
La durada del servei serà de dues hores.
Els infants seran atesos per acompanyants de l’escola en la mesura del possible.
2. IMPORT I CONDICIONS DE COBRAMENT
La tarifa de canguratge són 2€ per infant.
La tarifa s’haurà d’abonar amb anterioritat a l’oficina d’administració de l’AFA. En cas de no fer-se efectiu el pagament, l’AFA cobrarà l’import per banc al final del mes, amb els corresponents recàrrecs bancaris que pugui comportar.
L’AFA organitza un projecte d’acompanyament de famílies noves a l’escola per facilitar una integració més plàcida a la comunitat educativa.
PER A LES FAMÍLIES NOVES
Es tracta de comptar amb una família de referència per posar-s’hi en contacte per a qualsevol dubte o inquietud (no pedagògica) que pugui sorgir relacionada amb l’escola.
Si voleu que una família us acompanyi a l’inici del vostre camí a la comunitat de l’escola, ompliu aquest formulari abans d’iniciar el proper curs.
També podeu enviar les dades a la secretaria de la Junta de l’AFA.
PER A LES FAMÍLIES DE L’ESCOLA
Com sabeu, aquest projecte consisteix en que famílies que ja formen part de la comunitat educativa n’acompanyin una de nova que entri a l’escola.
L’objectiu de la iniciativa és que aquelles famílies que ho necessitin se sentin acollides i en tinguin una de referència per consultar dubtes sobre el funcionament de l’escola. No es tracta de donar resposta a les possibles preguntes sobre el projecte pedagògic (per a això ja hi ha l’equip dcoent) sinó més aviat d’acompanyar i resoldre dubtes logístics a les famílies que entren de nou a l’escola.
Si voleu formar part de la borsa de famílies acompanyants, ompliu l’opció corresponent al formulari de matrícula abans d’iniciar el proper curs o feu arribar les dades a la secretaria de la Junta de l’AFA.
QUAN COMENCI EL NOU CURS…
L’AFA convocarà famílies acompanyants i famílies noves en una trobada per poder-se conèixer. La trobada es farà en el marc d’alguna activitat organitzada per l’AFA. A les famílies noves que no hagin pogut assistir-hi se’ls facilitarà el correu electrònic d’una família acompanyant encara sense aparellar perquè hi contactin personalment.